Persbericht: Approach rond financieringsronde af

Nijkerk, 3 juli 2013 – ICT incubator Approach Alliance heeft vandaag de overeenkomst ondertekend met Ambient, ten behoeve van een kapitaalinjectie van circa 4 miljoen Euro. Dit bedrag is bedoeld om de door Approach ontwikkelde software oplossing Sophiq te migreren naar een SaaS (Software as a Service) platform. Met Sophiq kunnen bedrijven hun besturing en managementinformatie op een snelle en intelligente wijze inrichten.

Approach directeur Michael Knulst “Met de kapitaalinjectie kunnen wij onze ambitie waarmaken, om binnen 3 jaar de Nederlandse markt te veroveren. Daarna willen wij onze vleugels uitslaan naar Europa. Ambient is voor ons de business partner die naast financiële versterking juist ook ondersteuning biedt bij het succesvol uitrollen van onze strategie.”

Paul Pollack, directeur Ambient, voegt hier aan toe: “De nieuwe generatie software
Sophiq is een aanwinst voor ons portfolio welke met name is gericht op innovatieve ICT ondernemingen.”

Ambient heeft ondermeer Data Protectors in haar portfolio, een toonaangevende Nederlandse leverancier van extreem beveiligde datacenter services.

Doordat Approach haar software als SaaS aanbiedt, kunnen eindgebruikers online – via hun internetbrowser – toegang krijgen tot Sophiq. Bedrijven hoeven daardoor niet langer vooraf tonnen te investeren om hun managementinformatiesoftware aan te schaffen en in te richten. Bovendien hoeven zij niet te investeren in eigen high performance netwerken en bijbehorende IT infrastructuur. SaaS biedt bedrijven, de mogelijkheid om te betalen voor wat ze nodig hebben en wanneer ze het nodig hebben!

“Onze klanten komen uit verschillende branches, profit en non-profit. Wat zij gemeenschappelijk hebben is dat zij meer met minder budget moeten doen. Onze klanten hebben behoefte aan meer grip, betere risicobeheersing en correcte stuurinformatie. Ze moeten sneller innoveren en hun organisatie productiever maken. Sophiq ondersteunt onze klanten hierin”, aldus Knulst.

Omdat het Sophiq platform via SaaS beschikbaar wordt gesteld is dit voor bedrijven vanaf 5 gebruikers al interessant. Momenteel is er veel vraag naar SaaS producten, en Sophiq biedt de klant niet alleen gemak, maar is ook financieel aantrekkelijker. Bovendien is Sophiq effectief en snel te integreren in bestaande IT-omgevingen.

Sophiq zal in de loop van dit jaar beschikbaar komen als SaaS oplossing.

Voor meer informatie:
Michael Knulst, directeur